Sokkal többre lehet hivatott egy otthon az alapvető rendeltetésénél. Jó üzleteket nem csak tárgyalótermekben, vagy puccos kávéházakban lehet nyélbe ütni. Az ízlésesen, komfortosan berendezett otthon csodákra lehet képes, ha egy fontos vendég elkápráztatása a cél.

A topmenedzsernek is fontos, hova tér haza. Nem mindegy, hogy egy hosszú nap után mire dobhatja le aktatáskáját, vagy milyen kanapén dőlhet hátra nyakkendőjét lazítva. Személyiségétől függ, hogy otthonát inkább a zaklatott üzleti világ elől menekülő kuckóként, vagy egyenesen csatatérnek használja. De az elfoglalt emberek életébe nem garantáltan fér bele a lakberendezési katalógusok lapozgatása. A pénz ugyan nem (sokat) számít, az idő és a stílusérzék hiánya az anyagiaknál nagyobb gondot jelenthet. A lakberendezés ugyanis nehéz szakma – szerencsére elég, ha más ért hozzá. De értenek hozzá idehaza?

 

-
 

 

Van jó ügyfél

A menedzser jellemzően uralkodó személyiség. Anyagi helyzetét, státuszát akarja demonstrálni lakásában, és arra készül, hogy ezt meg is teszi. Személyét büszkeséggel eltöltő relikviákkal, „trófeákkal” rendezi be életterét, ezzel is magabiztosságot sugározva üzleti partnerei felé. A lakberendezők egyik rémálma, hiszen soha nem hagyja befolyásolni saját elképzeléseit. Ideje kevés van, viszont nagyon fontos számára, hogy frissen tartsa ismereteit.

Vannak viszont, akik nem szívesen engedik be otthonukba a munkát. Ők nem az üzletfelek, hanem saját kényeztetésük szempontjából rendezik be az ingatlant. Nem vásárolnak drágán, és remekül szórakoznak egy-egy praktikus IKEA-termék összepattintásakor. Akad köztük kaotikus háztartást vezető is, aki előbb vásárol be meggondolatlanul, mintsem elmenti egy lakberendező számát.

Az ipari szektor prémium célközönsége a döntéseket nehezen meghozó, vagy éppen az aprólékos ügyfél. Alapvetően egyiknek sincs stílusa, ezért ha lakását kirakatba akarja állítani, akkor bizony szakértőre van szüksége. Drágán és nehezen jut minőségi szolgáltatáshoz.

 

Igényes generáció

Tíz év alatt megváltoztak a magyarországi üzletemberek. Beérett egy új generáció, amely levetkőzte magáról az újgazdag hozzáállást. A mai topmenedzserek már valódi értékeket keresnek, egyre inkább fordulnak a kortárs művészet és dizájn felé. „Amíg egy ma ötvenéves cégvezető inkább megvett egy jacuzzit, addig a maiak akár ugyanennyi pénzért egy speciális, nem feltűnő széket vesznek” – utalt a minőségi változásra Palencsár Miklós üzletfejlesztési tanácsadó.

Még a bohóc sem mosolyog

A magyar piacon felvonul a lakberendezési ipar teljes prémium márkaarzenálja, a szalonok teli vannak a legújabb trendek által követelt termékekkel és árakkal. Itthon a szolgáltatás minőségével vannak nagy gondok. A szektor nemzetközi nagyágyúi kemény fába vágták a fejszéjüket, amikor a magyar piacra hozták portfóliójukat. Nem gondoltak arra, hogy a magyar szakemberek legjobb tudásuk ellenére feltétlenül tudnak kezelni egy topmenedzsert. Márpedig egy öt számjegyű árcímkés lábtartó puffnak vásárlót szerezni nem kis üzleti teljesítmény. Az értékesítőknek minden színészi készségüket villogtatva kell a vevő elé állni. Professzionalistaként a kisujjukból kell kirázniuk a szakmai finomságokat, és önmegvalósítókat megszégyenítve ámulatba ejteni a jó ötletekre éhezőket. Sajnos, a külföldi példákkal ellentétben a magyar értékesítők szemében nem ég az a tűz, amely a siker kulcsa lehet egy prémium vásárló bizalmának elnyeréséért folytatott harcban.

Szép lenne, ha a szalonba tévedők földbe gyökerezett lábakkal állnának a kereskedelmi szakértő előtt, aki meggyőzően és szenvedélyesen érvel cége termékei mellett. Idehaza azonban a lakberendezés, mint szolgáltatási szektor, le van maradva a nyugati tempótól. Hiába képviselteti magát az abszolút csúcskategóriának számító Ligne Roset, ha még az „eggyel kisebb” BoConcept alkalmazottai is szenvednek. Érthető, hogy egy lendülettel tér be és fordul ki az üzletből a vásárló, ha szomorú arcú értékesítőkkel kell szembenéznie.

 

Cikk nyomtatása

Példamutató ökodizájn

2014. 12. 27.
A közelmúltban a spanyolországi Zamorában átadott, privát üzemeltetésű idősek otthonaként működő intézménynek – kiemelkedő építészeti értékének köszönhetően – hamar híre kelt. A mezőgazdasági övezetbe tökéletesen illeszkedő épület a fiatal, és máris szakmailag méltán elismert tehetségű madridi épít...

Szezám, tárulj!

2014. 12. 12.
Pár éve a kényelem csimborasszójának számított, ha az ember távirányítóval, egy pittyentéssel tudta nyitni a kerti és a garázskaput. A modern ember azonban már ezt is az okostelefonjáról intézi.

A mobilfizetés forradalma?

2014. 12. 05.
A nemrég debütált új iPhone készülékek legnagyobb vívmánya valójában nem a készülék, hanem az új szolgáltatás, az Apple Pay bevezetése. Nfc alapú fizetéssel már sokan próbálkoztak, a legtöbb okostelefonban van is ilyen chip, de a funkciót még csak kevés helyen lehet kihasználni.

Zökkenőmentes partnerváltás

2014. 12. 10.
Alapos előkészület után alig több mint három hónap alatt cserélte le korábbi informatikai üzemeltető partnerét Magyarország egyik legnagyobb energiaszolgáltatója.

Ultrahanggal működik az okos chip

2014. 12. 05.
Egy vezeték és elem nélküli készülék lehet az orvosi informatika következő nagy dobása. A prototípus már elkészült, működik is.