Felér egy főnyereménnyel, ha megkedveljük a legegyszerűbben végezhető testmozgást. Bérletet váltunk vele a hosszú élethez.

„Futás? Ugyan, hagyjál már ezzel békén!” – válaszolják sokan, és dőlni kezd belőlük a panaszáradat a kellemetlen élményekről. Hogyan lehet olyasmit megszeretni, amitől kétszáz méter után kiköpöm a tüdőmet, és úgy érzem, itt a vég?!

Való igaz, elkezdeni nem könnyű, ezért tartsuk be a fokozatosság elvét. Először csak kis távolságot tegyünk meg, lassú tempóban, és iktassunk be pihenőket. Egy perc futás után 3 perc gyaloglás. Ügyeljünk a helyes légzésre, akkor futunk jó tempóban, ha nem kapkodjuk a levegőt. A futás és gyaloglás aránya fokozatosan változtatható, nyilván a futás javára…

 

-
 

 

Már egész hamar tapasztalni fogjuk, hogy állóképességünk javul, menni fognak a 3 perces futások, köztük egyperces gyaloglással. Pár hónapnyi rendszeres edzés után akár 30 percig is tudunk majd egyfolytában futni, mindezt a halálközeli élmény megtapasztalása nélkül.

Nem mindegy, hogy hol és mikor futunk. Természetesen a legjobb erdőben, parkban, méghozzá a reggeli órákban, mert ilyenkor a legtisztább a levegő. Nem mindegy az sem, hogy miben. A jó sportcipő a legfontosabb kelléke a futásnak, ezen bűn spórolni, mert komoly sérüléseket kockáztatunk. Márpedig mi az egészségünkért futunk.

Ami a helyes táplálkozást illeti, futás előtt két órával már ne vegyünk magunkhoz szilárd ételt. Ásványvíz (szénsavmentes) viszont mindig legyen nálunk, hogy pótolni tudjuk az izzadással leadott vízmennyiséget. Ez különösen melegben és hosszabb futáskor fontos.

A futás nem csak testünkre, lelkünkre is jótékony hatással van. Az egészségmegőrzés kiváló eszköze. Növeli az állóképességet és a tüdőkapacitást, erősíti a szívet, a csont- és az immunrendszert. Hozzásegít az ideális testsúly eléréséhez és megtartásához. A zsírégetésnek köszönhetően a férfiaknál előhozza az izmokat, és gyönyörű alakot eredményez a hölgyeknél. Hab a tortán, hogy a futás – mint minden testedzés – boldogsághormonokat szabadít fel, természetes módon biztosítva jó közérzetet.

Cikk nyomtatása

Példamutató ökodizájn

2014. 12. 27.
A közelmúltban a spanyolországi Zamorában átadott, privát üzemeltetésű idősek otthonaként működő intézménynek – kiemelkedő építészeti értékének köszönhetően – hamar híre kelt. A mezőgazdasági övezetbe tökéletesen illeszkedő épület a fiatal, és máris szakmailag méltán elismert tehetségű madridi épít...

Szezám, tárulj!

2014. 12. 12.
Pár éve a kényelem csimborasszójának számított, ha az ember távirányítóval, egy pittyentéssel tudta nyitni a kerti és a garázskaput. A modern ember azonban már ezt is az okostelefonjáról intézi.

A mobilfizetés forradalma?

2014. 12. 05.
A nemrég debütált új iPhone készülékek legnagyobb vívmánya valójában nem a készülék, hanem az új szolgáltatás, az Apple Pay bevezetése. Nfc alapú fizetéssel már sokan próbálkoztak, a legtöbb okostelefonban van is ilyen chip, de a funkciót még csak kevés helyen lehet kihasználni.

Zökkenőmentes partnerváltás

2014. 12. 10.
Alapos előkészület után alig több mint három hónap alatt cserélte le korábbi informatikai üzemeltető partnerét Magyarország egyik legnagyobb energiaszolgáltatója.

Ultrahanggal működik az okos chip

2014. 12. 05.
Egy vezeték és elem nélküli készülék lehet az orvosi informatika következő nagy dobása. A prototípus már elkészült, működik is.