A tehetős banki ügyfelek gondolkodása, igényei és elvárásai nyilvánvalóan eltérnek az átlagostól. A bankoknak ezeknek az attitűdöknek minél behatóbb ismeretére van szükségük. Így tudják meghatározni, hogy nagy valószínűséggel kiből válik hosszabb távon vagyonos ügyfél.

-
 

 

Fontos tudni, hogy nem a jövedelem határozza meg, hogy valaki miként gondolkodik a pénzügyekről. A magas bevétel nem hoz pénzügyi szakértelmet. A GfK Hungária kutatói szerint legtöbbször a pénz iránti attitűd határozza meg az ügyfelek vagyonosodásának felső határát. Hozzáállásuk alapján három csoportra lehet osztani a magas jövedelmű ügyfeleket.

A „fenntartók” és a „gyűjtögetők” jövedelme az átlagosnál magasabb, de az átlagosnál szegényebb ügyfelekhez hasonlóan gondolkodnak. Rájuk a fenntartás és a tartalékolás jellemző, és kerülik a kockázatokat. A „pénzcsináló” csoport tagjai ezzel szemben tudatosabban kezelik pénzügyeiket. Rájuk inkább jellemző a több lábon állás, a kockázatok elfogadása a magasabb profit érdekében.

Kevesebb kézben a sok pénz

Folyamatosan csökken a megtakarítók aránya a hazai lakosság körében, a megtakarítások összege viszont növekszik. Egyre kisebb ügyfélkör kezében halmozódik fel a megtakarítások nagy része. Így az átlagnál vagyonosabb ügyfelek egyre fontosabbak a bankok és más pénzügyi szolgáltatók számára. A pénzintézeteknek tehát törekedniük kell arra, hogy minél jobban megértsék gondolkodásukat és igényeiket.

 

Az eltérő attitűdöt képviselő csoportok másképp és másfajta információkat keresnek, másfajta termékeket igényelnek, másképp tekintenek a bankokra, és másoktól várnak tanácsokat, segítséget befektetéseikhez.

A bankoknak tehát az alapgondolkodást kell megérteniük. Ugyanis nagymértékben ez határozza meg, hogy az ügyfél mennyire képes a kockázatokat kezelni, milyen pénzügyi termékekben gondolkodik, és milyen üzenetekkel lehet hatékonyan megszólítani.

Cikk nyomtatása

Példamutató ökodizájn

2014. 12. 27.
A közelmúltban a spanyolországi Zamorában átadott, privát üzemeltetésű idősek otthonaként működő intézménynek – kiemelkedő építészeti értékének köszönhetően – hamar híre kelt. A mezőgazdasági övezetbe tökéletesen illeszkedő épület a fiatal, és máris szakmailag méltán elismert tehetségű madridi épít...

Szezám, tárulj!

2014. 12. 12.
Pár éve a kényelem csimborasszójának számított, ha az ember távirányítóval, egy pittyentéssel tudta nyitni a kerti és a garázskaput. A modern ember azonban már ezt is az okostelefonjáról intézi.

A mobilfizetés forradalma?

2014. 12. 05.
A nemrég debütált új iPhone készülékek legnagyobb vívmánya valójában nem a készülék, hanem az új szolgáltatás, az Apple Pay bevezetése. Nfc alapú fizetéssel már sokan próbálkoztak, a legtöbb okostelefonban van is ilyen chip, de a funkciót még csak kevés helyen lehet kihasználni.

Zökkenőmentes partnerváltás

2014. 12. 10.
Alapos előkészület után alig több mint három hónap alatt cserélte le korábbi informatikai üzemeltető partnerét Magyarország egyik legnagyobb energiaszolgáltatója.

Ultrahanggal működik az okos chip

2014. 12. 05.
Egy vezeték és elem nélküli készülék lehet az orvosi informatika következő nagy dobása. A prototípus már elkészült, működik is.