Nemsokára a vásárlóknak nem kell magukra aggatniuk a megvásárolni kívánt ruhatárat, hanem egy kamerával felszerelt képernyő elé állva a szoftver virtuálisan felöltözteti őket.

Bár a sztereotípiák szerint a nők imádnak vásárolni és ez a kedvenc időtöltésük, a dolog mégsem ennyire általánosítható. Vannak olyan lányok, asszonyok is, akik nem igazán élvezik, ha üzletről üzletre járva folyamatosan vetkőzni-öltözni kell azért, hogy egy-egy ruhát felpróbáljanak. A férfiak pedig alapból utálják ezt a procedúrát. A megoldás a digitális próbafülke, ahol átöltözés nélkül meg lehet nézni, hogy áll a ruhadarab.

 

-
 

 

Nappaliból a shopokba

Az eddig legismertebb virtuális próbafülke egy Microsoft Kinect alapú alkalmazás. A Kinect játékvezérlő meglehetős pontossággal érzékeli a játékos testének mozgását, amire a fejlesztőknek „csak” a ruhát kellett ráilleszteniük. Egy speciális szoftver az Xbox Kinect segítségével szinte valós időben, a „vásárló” mozgásának megfelelően torzítja a ruhadarab képének megfelelő mintázatot (textúrát). A londoni székhelyű Bodymetrics is Kinectet használ vadonatúj, a ruhavásárlást segítő megoldásában. A divatáruházakban bevezetendő szolgáltatás lényege, hogy a vásárló belép egy fülkébe, ahol a nyolc Kinect-szenzor alaposan átvizsgálja a testét és a több száz mérést követően megállapítja, hogy pontosan milyen méretű és fazonú nadrág, póló vagy kabát passzol az adott egyénre. A teljes szkennelés alig 5 másodpercnyi időt vesz igénybe.

Átalakuló igények

A Cisco „Catch and Keep Digital Shoppers” (A digitális vásárlók megnyerése és megtartása) című felmérése szerint a vásárlók elvárása, hogy az üzletekben ugyanolyan információbőséget, könnyű és gyors keresési lehetőségeket kínáljanak, mint kedvenc webhelyük, sőt kétharmaduk már személyre szabott vásárlási élményt is keres a boltokban. A vásárlók nagy többsége (85 százaléka) a digitális tartalmakhoz az üzletekben elhelyezett infopultokon, terminálokon szeretne hozzáférni, egyharmaduk pedig mobileszközről indított kereséssel alapozza meg vásárlási döntéseit. A Cisco tanulmánya számos javaslatot is megfogalmaz azzal kapcsolatban, hogy a kiskereskedők hogyan kínálhatnak digitális információkat a vásárlóknak, befolyásolva ezzel a vásárlási hajlandóságot, és így növelve a bevételt.

 

Ruhapróba

Néhány hónappal ezelőtt a Cisco rukkolt elő a kinecteshez hasonlító megoldással. A próbafülke ránk igazítja a kiválasztott ruhát, megmutatja, hogyan néznénk ki benne.

A vásárlók tehát átöltözés nélkül próbálhatnak fel a világ bármely pontjáról akárhány különböző ruhadarabot, és a róluk így készült képeket akár meg is oszthatják a közösségi oldalakon. Az elgondolás hosszú távon akár az otthonunkban is landolhat, és segítségével a tévé előtt állva vásárolhatunk az üzletekben átélt tortúra nélkül. A Cisco felmérései szerint az Egyesült Államokban ma már az internet befolyásolja legerősebben a vásárlási döntéseket. Így, ha a próbálás lehetősége is bekerül a nappalinkba, nagymértékben nőhetnek az interneten történt ruhavásárlások.

„Mára világossá vált: az emberek egyre inkább a bitek és bájtok világában vásárolnak, a vásárlói magatartások és elvárások formálásában pedig kiemelt szerepet játszanak az interneten fellelhető források. Ahhoz, hogy a nézelődők tényleges vásárlókká váljanak, a kiskereskedőknek ötvözniük kell az online és a fizikai szolgáltatásokat, kielégítve ezzel napjaink digitális vásárlóinak igényeit is olyan személyre szabott, inspiráló vásárlási élményt nyújtva, amely jól illeszkedik rohanó életvitelükbe” – mondta György László, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója a fejlesztéssel kapcsolatban.

Cikk nyomtatása

Példamutató ökodizájn

2014. 12. 27.
A közelmúltban a spanyolországi Zamorában átadott, privát üzemeltetésű idősek otthonaként működő intézménynek – kiemelkedő építészeti értékének köszönhetően – hamar híre kelt. A mezőgazdasági övezetbe tökéletesen illeszkedő épület a fiatal, és máris szakmailag méltán elismert tehetségű madridi épít...

Szezám, tárulj!

2014. 12. 12.
Pár éve a kényelem csimborasszójának számított, ha az ember távirányítóval, egy pittyentéssel tudta nyitni a kerti és a garázskaput. A modern ember azonban már ezt is az okostelefonjáról intézi.

A mobilfizetés forradalma?

2014. 12. 05.
A nemrég debütált új iPhone készülékek legnagyobb vívmánya valójában nem a készülék, hanem az új szolgáltatás, az Apple Pay bevezetése. Nfc alapú fizetéssel már sokan próbálkoztak, a legtöbb okostelefonban van is ilyen chip, de a funkciót még csak kevés helyen lehet kihasználni.

Zökkenőmentes partnerváltás

2014. 12. 10.
Alapos előkészület után alig több mint három hónap alatt cserélte le korábbi informatikai üzemeltető partnerét Magyarország egyik legnagyobb energiaszolgáltatója.

Ultrahanggal működik az okos chip

2014. 12. 05.
Egy vezeték és elem nélküli készülék lehet az orvosi informatika következő nagy dobása. A prototípus már elkészült, működik is.