Az ügyfelek egyre szélesebb körben használnak digitális eszközöket. Ennek nyomán kapcsolatuk is megváltozik bankjukkal, biztosítójukkal. Ha valamely pénzintézet még nem készült volna fel az új digitális csatornákra, itt az ideje.

Ugrásszerűen nőni fog a digitális eszközök szerepe a pénzintézeti értékesítésben és az ügyfélkiszolgálásban – ezt még maguk a banki és biztosítási vezetők is elismerik. A növekedést elsősorban az ügyfelek megváltozott igényei, valamint a költségcsökkentés hajtja.

-
 

Saját eszközüket használják

Az ügyfelek ugyanis kényelmes, gyors és biztonságos digitális csatornákat akarnak használni. Így aztán nem csoda, ha egyre kevesebbszer mennek be a bankfiókba, s inkább tabletjükkel vagy okostelefonjukkal veszik igénybe a pénzügyi szolgáltatásokat – persze, megfelelő alkalmazások segítségével.

Személyes tanácsadás nélkül

A digitális csatornák térhódítása a termékfejlesztésben is komoly kihívás. Olyan termékeket és szolgáltatásokat kell piacra dobni, amelyeket az ügyfél személyes tanácsadás nélkül is igénybe tud venni.

Ezek a változások kihatnak az árazásra is, mivel a digitális csatornák teljesen más költségszerkezettel, illetve költségszinttel működnek, mint a hagyományos csatornák.

Különféle becslések jelennek meg, hogy milyen mértékben terjednek majd el a digitális megoldások. Az IFUA szakértői szerint például az ügyfelek információszerzésében mintegy 30, a bankok, biztosítók marketingjében 40, a pénzügyi tanácsadók munkájában pedig közel 50 százalékkal nő a jelentőségük a jelenlegihez képest.

Kevesebb fiók is elég

Bár a hagyományos csatornák még mindig több mint 90 százalékot hasítanak ki az értékesítésből és ügyfélkiszolgálásból, a digitális csatornák térhódítása alaposan megváltoztathatja a pénzintézetek működését. A rossz hír, hogy a jövőben kisebb fiókhálózatra és kevesebb üzletkötőre lesz szükség. A jó: emiatt akár 50–60 százalékkal is csökkenhetnek a működési költségek. Fontos azonban, hogy a digitális csatornák soha nem váltják fel teljesen a hagyományos csatornákat, csak kiegészítik azokat.

Cikk nyomtatása

Példamutató ökodizájn

2014. 12. 27.
A közelmúltban a spanyolországi Zamorában átadott, privát üzemeltetésű idősek otthonaként működő intézménynek – kiemelkedő építészeti értékének köszönhetően – hamar híre kelt. A mezőgazdasági övezetbe tökéletesen illeszkedő épület a fiatal, és máris szakmailag méltán elismert tehetségű madridi épít...

Szezám, tárulj!

2014. 12. 12.
Pár éve a kényelem csimborasszójának számított, ha az ember távirányítóval, egy pittyentéssel tudta nyitni a kerti és a garázskaput. A modern ember azonban már ezt is az okostelefonjáról intézi.

A mobilfizetés forradalma?

2014. 12. 05.
A nemrég debütált új iPhone készülékek legnagyobb vívmánya valójában nem a készülék, hanem az új szolgáltatás, az Apple Pay bevezetése. Nfc alapú fizetéssel már sokan próbálkoztak, a legtöbb okostelefonban van is ilyen chip, de a funkciót még csak kevés helyen lehet kihasználni.

Zökkenőmentes partnerváltás

2014. 12. 10.
Alapos előkészület után alig több mint három hónap alatt cserélte le korábbi informatikai üzemeltető partnerét Magyarország egyik legnagyobb energiaszolgáltatója.

Ultrahanggal működik az okos chip

2014. 12. 05.
Egy vezeték és elem nélküli készülék lehet az orvosi informatika következő nagy dobása. A prototípus már elkészült, működik is.