Azonban
ami kicsiben egy gazdag városrészben megvalósult, nagyban már
sokkal több kihívást jelent. Például elegendő akkumulátorgyártó
kapacitással kell rendelkezni. Nemrég a Tesla Motors egy gigantikus
akkumulátorgyár tervével állt elő. A gigagyár 5 milliárd
dollárból épülne fel, és évente félmillió autó számára
gyártana lítium-ion akkumulátorokat.
Könnyen
előfordulhat, hogy mire a Tesla gyára felépül, addigra a Li-ion
akkumulátor felett már eljár az idő. Szakértők szerint
öngyilkossággal ér fel, ha egy gyártó ilyen hosszú távon
elkötelezi magát egy akkumulátortechnológia mellett. Naponta
jelennek meg új (bombasztikus hírek), jobb és hatékonyabb
áramtárolási technológiák(ról), melyek sokkal nagyobb fejlődési
és elterjedési lehetőséget biztosíta(ná)nak az elektromos
autónak. (Konkrét
termék meg több mint 10 éve egy sem. – A szerk.)
Mert az akkumulátor az elektromos autó elterjedésének legnagyobb
ellensége: nagy, sok helyet foglal és hosszú ideig kell tölteni.
Például
a Tesla Model S akkumulátor csomagja körülbelül 2×1,2 méternyi
területet foglal el, az autó padlózatában található meg. Ez a
csomag egy töltéssel 480 kilométer autózási lehetőséget
biztosít – a csúcsmodell esetében. A Nissan Leaf hatótávolsága
szerényebb, csupán 130 kilométer.
Szerteágazóak
a fejlesztések: vannak, akik sikeresen nyertek áramot algákból,
de kísérleteznek szuper gyorsan feltöltődő akkumulátorokkal is.
Igazán forró terület a lítium-oxigén akkumulátoroké is, mely a
mostani lítium-ionos technológiához képest lényegesen jobb
teljesítményt ígér. A technológiával a Volkswagen
laboratóriumokban kísérleteznek, de annyira titkos a projekt, hogy
semmit sem árulták el a kémiai összetételről, és azt sem
tudni, hogy esetleg már kipróbáltak autóban vagy csak kísérleti
körülmények között létezik az új szuperaksi.