Számtalan más szolgáltatás után komplett ip-telefóniás megoldások is elérhetők a felhőből, egyszerűbbé téve a fejlett kommunikációt.

Ha úgy vesszük, a hagyományos telefon volt a világ első felhőszolgáltatása, csak éppen még nem internetes alapokon. Az ember csak egy végkészüléket kapott, az infrastruktúra többi részét egy szolgáltató üzemeltette, és a szolgáltatásért használatarányos díjat kellett fizetni. A vállalati alközpontok, majd az ip-telefónia megjelenése persze bonyolította a helyzetet: komoly rendszereket és berendezéseket kellett a szervezeteknek vásárolniuk és működtetniük.

 

-

 

Mobil is, videó is

A technológia fejlődésével manapság ismét visszaállhat a dolgok korábbi rendje. Már korábban is lehetőség volt arra, hogy az ügyfelek helyett egy szolgáltató működtesse az ip-telefóniát kiszolgáló szervert. A következő lépcsőfok pedig értelemszerűen az, hogy a teljes kommunikációs szolgáltatást a felhőből vegye igénybe az ügyfél, anélkül, hogy saját dedikált rendszere lenne.

„Ötvözni tudjuk a hosztolt és a felhőszolgáltatások legjobb jellemzőit. Az ügyfél kap egy megbízhatóan működő, ip-telefóniás alapokra épülő egységes kommunikációs megoldást, testre szabva és hozzáillesztve saját rendszereihez, és ezt rövid futamidővel, folyamatosan megújítva veheti igénybe. A szolgáltatások köre és terjedelme a futamidőn belül is változtatható. Ha a cégnek egy kampányhoz három hónapra kell harminc új mellék, minden további nélkül kaphat, és csak a mellékekre jutó havidíjat kell megfizetnie”, mondja Szabó Péter, a T-Systems Magyarország szenior termékmenedzsere a vállalat hamarosan debütáló Instant Phone szolgáltatásáról.

A csomagban elérhető szolgáltatások köre meglehetősen széles. A normál ip-telefónia kiegészíthető a jelenlét- (presence-) információk egységes kezelésével, hangrögzítéssel, csetelési funkciókkal, videóhívással, webkonferenciával vagy éppen mobil eléréssel. A kínált végpontok a mobil és pc-s kliensektől kezdve az egyszerű, asztali ip-telefonokon át a hd felbontású videotelefonokig terjed.



Kellhet a vonalas is

A vonalas telefonok visszaszorulásának időszakában persze nem feltétlenül könnyű meggyőzni a vállalkozásokat, hogy pont felhő alapú alközpontra van szükségük. „Mindenkinek adtunk mobilt, azon ingyen hívjuk egymást, minek az asztalokra is telefon?” – idézi fel a tipikus hozzáállást Szabó Péter. Ugyanakkor számos olyan vállalat és munkakör van, ahol praktikusabb egy asztali telefon, amely központilag kapcsolható, amelyről a hívás átirányítható egy másik mellékre, vagy amelyről a kollégák átvehetik a fel nem vett hívást.

A következő kérdés, hogy szükség van-e mindazokra a fejlett, egységes kommunikációs szolgáltatásokra, mint amilyet például az Instant Phone is nyújtani tud. Erre akkor tud válaszolni egy vállalat, ha végiggondolja, milyen hatékonyságjavítási lehetőségek rejtőznek a funkciókban. Javul-e az együttműködés, ha minden kollégáról mindig tudható, hogy éppen milyen csatornán érhető el (vonalas telefon, mobil, szöveges üzenet)? Nő-e a hatékonyság, ha az értekezleteket a vidéki munkatársakkal videón is le lehet bonyolítani? Felgyorsulnak-e a folyamatok, ha a más technológiájú rendszert használó partnercéget is be lehet kapcsolni a videókonferenciába a Videogate szolgáltatás segítségével?

Cikk nyomtatása

Példamutató ökodizájn

2014. 12. 27.
A közelmúltban a spanyolországi Zamorában átadott, privát üzemeltetésű idősek otthonaként működő intézménynek – kiemelkedő építészeti értékének köszönhetően – hamar híre kelt. A mezőgazdasági övezetbe tökéletesen illeszkedő épület a fiatal, és máris szakmailag méltán elismert tehetségű madridi épít...

Szezám, tárulj!

2014. 12. 12.
Pár éve a kényelem csimborasszójának számított, ha az ember távirányítóval, egy pittyentéssel tudta nyitni a kerti és a garázskaput. A modern ember azonban már ezt is az okostelefonjáról intézi.

A mobilfizetés forradalma?

2014. 12. 05.
A nemrég debütált új iPhone készülékek legnagyobb vívmánya valójában nem a készülék, hanem az új szolgáltatás, az Apple Pay bevezetése. Nfc alapú fizetéssel már sokan próbálkoztak, a legtöbb okostelefonban van is ilyen chip, de a funkciót még csak kevés helyen lehet kihasználni.

Zökkenőmentes partnerváltás

2014. 12. 10.
Alapos előkészület után alig több mint három hónap alatt cserélte le korábbi informatikai üzemeltető partnerét Magyarország egyik legnagyobb energiaszolgáltatója.

Ultrahanggal működik az okos chip

2014. 12. 05.
Egy vezeték és elem nélküli készülék lehet az orvosi informatika következő nagy dobása. A prototípus már elkészült, működik is.